اگرچه برنامه ی کورتانا به طور رسمی تا سال آینده نیز برروی ایکس باکس قابل دسترسی نخواهد بود اما مهندسان طراح ایکس باکس درصدد دستیابی به این قابلیت در آینده ای نزدیکتر هستند .هرچند که هنوز تاریخ دقیقی در این خصوص از سوی این طراحان اعلام نشده است. اما بعضی از دارندگان این دستگاه بازی کشف کرده اند که با رفتن به قسمت SETTING PANEL و انتخاب گزینه ی A برای چند بار پیاپی میتوان به کورتانا دست یافت.

با لایوتک همراه باشید

این کار موجب فعالسازی برنامه و ظاهر شدن علامت CORTANA در گوشه ی نمایشگر بازی و یا برنامه ی در حال اجرا خواهد شد.با در نظر گرفتن اینکه در پیش اکران XBOX ONE از ویندوز نسخه ی 10 استفاده شده است بنابراین تجربه ی استفاده از این برنامه ی هوش مصنوعی خیلی هم جدید و مهیج بنظر نمیرسد.

برنامه ی کورتانا در قسمت بالای سمت چپ نمایشگر ظاهر میشود و شما با گفتن جمله ی HEY CORTANA میتوانید دستورات صوتی خود را به این برنامه بدهید.شرکت مایکروسافت در نظر دارد که ویژگی های دیگری همچون دعوت کردن دوستان به میهمانی ها بوسیله ی این برنامه را نیز به قابلیت های کورتانا اضافه کند.هرچند که چنین امکاناتی خیلی هم جالب توجه بنظر نمی آید.

از آنجا که نسخه ی  XBOX ONE CORTANA بسیار شبیه به ویندوز 10 است شما براحتی میتوانید از طریق برنامه ی کورتانا به قرار ملاقات هایتان؛ به اخبار وقایع بازار بورس و خیلی امکانات دیگر دسترسی داشته باشید.انتظار میرود که شرکت مایکروسافت تا قبل از پایان امسال مراتب دسترسی به کورتانا در نسخه ی XBOX ONE را فراهم سازد.

 

منبع