کسی نیست که رایانه پرسرعت را دوست نداشته باشد؛ هست؟

این حقه های ساده که ارائه خواهم کرد؛ سرعت روشن شدن، خاموش شدن و دسترسی به Start Menu را در ویندوز 10 افزایش خواهد داد.

اگه شما از ویندوز 10 و کامپیوتر با برند جدید استفاده می کنید! یا اینکه کامپیوتر قدیمی-حدود 8سال- خود را به تازگی ارتقا داده اید!کامپیوترتان هرچه که باشد، همیشه راهی برای تقویت سرعتش وجود دارد. البته منظور من افزایش قدرت سیستم تان در پردازش پرنامه های سنگین وگرافیکی نیست بلکه انجام سریع startup ، shutdown ، start Manu و کارهایی روزانه انجام میدهید است. با لایـوتـک برای مطالعه ادامه مطلب آموزش سه راه ساده برای افزایش سرعت ویندوز 10 همراه باشید.

پنج دقیقه به من مهلت دهید تا ثانیه های با ارزشی را برای شما به ارمغان آورم. (ببخشید!ببخشید! این معامله فک کنم کمی ناعادلانه به نظر میاد. ولی باید بگم که اون چند دقیقه رو هم بهتون برمیگردونم.)

 

1-Startupسریعتر

 

چرا؟ واقعا چرا مایکروسافت هی پیشنهاد میدهد که ما میتوانیم یک رمز عبور را برای کامپیوتر شما به هنگام روشن شدن در نظر بگیریم؟ خب درست...برای امنیت... ولی آیا کاربران این حق را ندارند خودشان تصمیم بگیرند که آیا همچین چیزی میخواهند  یانه؟

 

خب طبق قاعده شما برای انداختن توپ توی سبد باید یک پرش بلند بزنید و این پیشنهاد رمز عبور را غیر فعال کنید که البته مطمئنا مایکروسافت خیلی هم ناراحت ممکنه بشه. حتی اگر هم شما یک تایپر ماهر هم باشید، چند ثانیه ای طول می کشد تا این پسورد را هر بار که ویندوز بلا می آید وارد کنید.

 

یک پست اختصاصی برای حذف این درخواست وجود دارد ولی من میخواهم همینجا سریع برایتان شرحش بدهم:

 

قدم اول: در داخل کادر جستجو کلیک کنید،netplwiz را وارد کنید و enter را بزنید.

 

نلعhttp://cnet1.cbsistatic.com/hub/i/r/2015/08/19/80373f95-408d-4f99-ac75-92c513e6a2ff/resize/370xauto/38499076067247c66c2d62d6d9cade4a/user-accounts.png

 

 

 

قدم دوم:

 

جعبه ای که در کنار users must enter a user name and password to use this computer را بدون تیک کنید. سپس روی Apply کلید کنید و پسوردتان را برای تایید تغییرات وارد کنید.

اینم از این! بای بای رمز Startup.

 

 

 

http://cnet3.cbsistatic.com/hub/i/r/2015/08/27/b2ff7d23-a794-432e-8621-103e9c654ba9/resize/270xauto/79790ca617406f532decafb67c339b3c/laptop-power-button-and-finger.jpg

 

 

 

2- Shutdown سریعتر

 

اگه شما هم مثل من کهنه کارید، پس یعنی هنوز هر شب کامپیوترتون رو خاموش میکنید---یا اینکه هر بار میندازیدش تو کیف لپ تاپتون و میزنید بیرون.

متاسفانه در ویندوز 10، پروسه ی Shutdown، هنوز به سه کلیک و گذشتن از یک Menu نیاز دارد.

من توی پست خودم برای چگونگی Shutdown  کردن سریع ویندوز 10، سه راه رو توضیح دادم.

اما راه مورد علاقه ی خودم اینه که شورت کات Shutdown رو روی desktop بندازم.

فقط کافیه یه راست کلید روی فضای باز Desktop بزنید و روی New > Shortcut کلیک کنید. توی اون کادری که بالا میاد این عبارت رو paste کنید:

 

%windir%\System32\shutdown.exe /s /t 0

 

سپس روی Next  کلیک کنید و shortcut setup  را finish کنید.

 

3-start menu سریعتر

 

اگه سیستمتون اونقدرا قدیمی نیست، حتما توجه کردید که start menu  استفاده شده در ویندوز 10 خیلی قشنگه ولی خیلی آروم بالا میاد. این میتونه به این خاطر باشه که start menu  حالت انیمیشن داره و حسابی از گرافیک و ... کار میکشه.

خوشبختانه شما میتونید اون انیمیشن رو برای بالابردن سرعت خاموش کنید.

 

به این شکل:

قدم اول: توی قسمت جستجو کلیک کنید و sysdm.cpl رو وارد و سپس Enter را بزنید.

قدم دوم:  روی Advanced tab کلیک کنید و سپس روی دکمه ی Settings  موجود در قسمت performance.

 

windows-10-disable-animation.jpg

 

قدم سوم: تیک توی کادر Animate windows when minimizing and maximizing رو بردارید و سپس Apply را بزنید.

همینه! حالا Start Menu بایستی زود تر بالا بیاد. البته این روش برای دیگر ویندوزا هم به کار میره چون اصلا اونا انیمیشنی نیستن!!!!

خودتون چی؟راه هایی برای سرعت دادن به وینوز 10 دارید؟ اگه دوست داشتید میتونید به اشتراک بزاریدشون.

 

 

 

منبع