ماشین تسلا

کمپانی خودرو سازی تسلا قصد دارد تا با ساخت یک سیستم راهوری جدید بتواند با رقبای بزرگ خود رقابت کند . این سیستم قادر خواهد بود تا به دستور راننده ماشین را به طور اتوماتیک هدایت کند و در خطوط تعیین شده و فاصله معین با ماشین های دیگر به طور اتوماتیک حرکت کند .

در ادامه با لایوتک همراه باشید.

هم چنین این سیستم قادر خواهد بود تا ماشین را نیز در موقع لازم با وجود دوربین ها و سنسور های به کار رفته در آن در مکان مناسب پارک کند . الن ماسک یکی از مدیران ارشد طراحی خودرو شرکت تسلا می گوید که این سیستم در حال بهبود است و در آینده نسخه کامل تری از آن عرضه خواهد شد .هم چنین وی معتقد است که این سیستم حس یک تجربه جدید را به رانندگان منتقل خواهد کرد و تصور مردم را از آینده خودرو ها تغییر خواهد داد .

البته ماسک این موضوع را نیز اضافه کرد که راننده وقتی از این سیستم استفاده می کند باید حواسش به رانندگی نیز باشد چرا که مسلما در صورت تصادف راننده مقصر خواهد بود نه شرکت تسلا ! به گفته ماسک با توجه به این که این یک سیستم جدید و تازه است و ممکن است دارای ایراداتی باشد به همین دلیل راننده باید در طول رانندگی کاملا حواسش را به رانندگی جمع کند تا مشکلی پیش نیاید .

این نرم افزار برای بیش از 60 هزار از خودرو های شرکت تسلا در سرتاسر دنیا عرضه خواهد شد که شامل مدل های S  و SUV  این شرکت نیز خواهد بود .

این سیستم از روز پنج شنبه در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد ولی در سایر نقاط دنیا این سیستم در هفته اینده عرضه خواهد شد .البته برای اپدیت های آینده این سیستم تنها کسانی که پک کامل 2500 دلاری تسلا را خریداری کرده اند قادر خواهند بود تا اپدیت های بعدی را به طور رایگان دریافت کنند و بقیه مردم باید برای اپدیتهای بعدی این سیستم هزینه جداگانه بپردازند .

ماسک هم چنین اضافه کرد که نسخه های بعدی تمرکز اصلی بر روی این خواهد بود تا راننده با فشار دادن دکمه ماشین را به محلی که در آن حضور دارد بیارد .وی هم چنین اضافه کرد که مطمئن باشید در آینده نه چندان دور رانندگی این سیستمها از رانندگی انسان ها مطمئن تر و امن تر خواهد بود .

نظرات خود را برای ما ارسال نمایید .

منبع : guardian