پهباد آتش نشان

وقتی یک آتش سوزی گسترده اتفاق می افتد به دلیل ایجاد دود ، دید آتش نشانان با چشم غیر مسلح بسیار کاهش می یابد و همین موضوع باعث می شود که عملیات امداد و نجات به کندی صورت گیرد . اما واحد هوایی امداد و نجات منچستر با همراهی سازمان آتش نشانی این شهر به تازگی یک هواپیمای بدون سرنشین درست کرده است که با دوربین مادون قرمزی که به آن متصل است می تواند در حین عملیات امداد و نجات نقش چشم آتش نشانان را بازی نماید و آنها را در این کار کمک کند .

در ادامه با لایوتک همراه باشید.

این پهباد که Aeryon SkyRanger نام دارد دارای وزنی معادل 5.5 پوند است و توانایی این را دارد که به طور مداوم و حدود 40 دقیقه در فاصله حدود یک مایلی پرواز نماید .هم چنین این پهباد قادر است با کمک یک پروتکل به هدفی که در فاصله 2500 فوتی خود قرار دارد متمرکز شود. این پهباد قادر است که تا 10 هزار فوت نیز ارتفاع گیرد اما معمولا به ارتفاع 400 فوتی محدود می شود .هم چنین این هواپیمای بدون سرنشین قادر است در بیشتر شرایط آب و هوایی عمکرد خوبی داشته باشد اما  در مقابل وزش بادهایی با سرعت فراتر از 30 مایل بر ساعت نیز مقاومت کرده و پرواز نماید این پهباد توسط یک تبلتو به صورت دستی هدایت می شود و این پهباد تصاویر ویدیویی که ضبط کرده است را به تبلتی که در دست فرد کنترل کننده قرار دارد ارسال می کند .

هواپیمای بدون سرنشین آتش نشان شهر منچستر در ماه جولای سال گذشته ساخته شد و در طول این یکسال ، دوران آزمایشی و تست خود را طی کرده است. البته این پهباد ها در حال حاضر توسط متخصصان این حوزه استفاده می شود . به طوریکه اخیرا نگرانی هایی برای استفاده از این وسایل توسط آتش نشان های آماتور در آمریکا به وجود آمده است .

شما نیز اگر جزئیات بیشتری از این پهباد در اختیار دارید با لایوتک در قسمت نظرات به اشتراک گذارید .


منبع : popsci