روزنامه نیویورک پست گزارش داده است که جوان ناشناس دبیرستانی با آن ها تماس گرفته و با ارائه مدارک ادعا کرده است که توانسته به ایمیل شخصی جان برنان، رئیس CIA دسترسی پیدا کند. در بین گزارش هایی که از ایمیل نامطمئن جان برنان استخراج شده، در میان این اطلاعات فوق محرمانه که شامل 47 صفحه است، در مورد ترخیص کالا از گمرک های امنیتی، اطلاعات شخصی (از جمله شماره های تامین اجتماعی)، گروهی از مقامات امنیتی و تعدادی ایمیل در مورد «تکنیک های بازجویی خشن» نسبت به مظنونین است.

منبع ناشناس به روزنامه نیویورک پست گفته است: «باور نمی کنم که به عنوان رئیس CIA چنین کاری کرده باشد. مشکلی افرادی مثل او که متعلق به نسل های قبل هستند این است که چیزی در مورد امنیت سایبری نمی دانند. و این مساله همان طور که دارید می بینید به این جا می کشد» این منبع خود را یک دانش آموز دبیرستانی ناشناس غیر مسلمان معرفی کرده است که هدف خود از انجام این کار را مخالف با سیاست های خارجی دولت اعلام کرده است، مخالف هایی که در اثر مکاتبه با همین نشریه به وجود آمده است. او همچنین صاحب حساب کاربری phphax در توییتر است.

او ادعا می کند این حدود 40 فایلی که در دوازده اکتبر به دست آورده در یک فایل ضمیمه قرار داشتند. بنابر گزارش ها او از طریق یک کلاهبرداری مهندسی شبکه اجتماعی موفق به انجام این کار شده است، به این صورت که توانسته کارمندان شرکت ورایزن را مجبور کند اطلاعات شخصی برنان را در اختیار او قرار دهند و از این اطلاعات برای اعمال نفوذ به AOL و تغییر رمز عبور او استفاده کرده است. این حساب کاربردی از آن زمان تا به حال غیر فعال است و FBI در حال تحقیق درباره این موضوع است.

البته این اولین باری نیست که CIA مورد حمله هکرها قرار گرفته است. ولی تازه شش ماه از زمانی گذشته است که معلوم شد هیلاری کلینتون از یک حساب کاربری شخصی برای ارسال و نگه داری ایمیل های محرمانه استفاده می کرده است. منبع ناشناس معتقد است که: « آن ها می خواهند از جان برنان به عنوان مثالی برای ترساندن مردم استفاده کنند، تا در آینده این کار را انجام ندهند.» اما این منبع ناشناس نمی داند که بعید نیست آینده خود او هم دقیقا به همین دلیل ممکن است به همین سرنوشت دچار شود!


منبع


با لایو تک همراه باشید