بازی استار وارز

این هفته بیش از نه میلیون نفر ، نسخه ی بتای جنگ ستارگان (استار ورز) را امتحان می کنند.به گفته ی شرکت الکترونیک آرتز ، این بزگترین آزمایش بتا در تاریخ ناشر است . استار ورز بتل فرانت، یک بازی آنلاین چند نفره است که 17 نوامبر  منتشر می شود . این بازی با داستانی سرگرم کننده و چند سوال بزرگ روانه بازار شده است .

نکته ای که تقریبا همه افراد با آن موافق اند این است که بازی استار ورز ، تجربه ی کاملی از جنگ ستارگان است .  خلق مجدد سیاره ی Hoth  به همراه مناظر زمستانی درخشان، از  لحاظ بصری بسیار حیرت انگیز بوده و اسلحه ها و سفینه های فضایی نیز بسیار خوب طراحی شده اند . صدای بازی نیز بسیار فوق العاده است و تقریبا تمامی جلوه های صوتی شناخته شده همچون ناله کشته شدن یک موجود فضایی تا نابودی یک سفینه فضایی با لیزر به خوبی در این بازی گنجانده شده است . در این بازی همچنین استفاده هیجان انگیز از نمره ی جان ویلیماز نیز وجود دارد.

نیکلاس فگراس مدیر طراحی شرکت دایس معتقد است که این بازی بسیار عالی طراحی شده  است . او در صحبت های خود می گوید " هدف اصلی این بازی ایجاد تجربه ی جنگ ستارگان بود  و این خود، کار بسیار بزرگی است . شما می توانید از حق انتخاب خود لذت ببرید . تنها چیزی که با ساخت این بازی می خواستیم به مردم بدهیم شادی و لذتی  است که در آن وجود دارد  و بازیکنان اوقات خوبی را با  این بازی سپری کنند ". در مورد تجربه ی نسخه ی بتای این بازی یک شکایت کیلدی و اصلی وجود دارد و آن هم این است که جنگ و مبارزه در آن بسیار کم عمق و سطحی است . چهار اسلحه لیزری موجود، اگرچه ویژگیهای مختلفی از خود نشان می دهند اما تمامی آنها ظاهر و احساس یکسانی را به شما القا خواهند کرد . به نظر می رسد که موفقیت در این بازی  به جای یادگیری نقشه و درک  هماهنگی در حملات تیمی مختلف ، منوط به بالا رفتن و گذراندن مراحل مختلف و به دست آوردن آیتم های بهتر است .

 در حال حاضر، توزیع قدرت بر روی نقشه که دسترسی به اسلحه نگهبانی ، سپر دفاع و دیگر موضوعات را فراهم می کند، ریتم معمول و حس پیشرفت در بازی را کاهش می دهد . البته ، نسخه بتای این بازی فاقد یک عنصر پیشرفت شخصیت در یک جنگ کامل است که  به بازیکنان اجازه میدهد آواتار های خود رابا مهارت های خاص و دلخواه خود شخصی سازی کنند . اما چیزی که دایس بر روی آن اصرار دارد این است که این بازی یک بازی بتل فیلد برای دوستداران بتل فیلد نبوده و تنها یک بازی جنگ ستارگان برای دوستداران آن است . اما  احساسی که بعد از بازی به شما دست خواهد داد  این است که  پویایی مبارزه، بسیار منعکس کننده ی سری بازیهای بتل فیلد است اگرچه بسیاری از گزینه های مختلف، سیستم پیشرفت و عناصر فنی در آن حذف شده است . با اینحال گزینه های اختصاصی زیادی برای بازیکنان فراهم شده است . این بازی می تواند نظر بیشتر افراد  را به خود جلب کند .

 اگر شما یک بازیکن حرفه ای هستید و دوست دارید بازی فنی و رقابتی انجام دهید ، در این بازی گزینه های مختلفی برای شما در نظر گرفته شده است . این گزینه ها به شما اجازه می دهد در موقعیت های مختلف بر اساس نیاز خود تصمیم بگیرید و بازی کنید . در بخش مولتی پلیر (چند نفره) این بازی نیز دو حالت وجود دارد : حالت  snappy Drop Zone( بر روی یک سیاره ی جدید به نام Sullust) و حالت Walker Assault ( یک مبارزه ی عمیق بین دو گروه 20 نفره و بر روی سیاره ی hoth ).حالت Drop Zone در حالت فتح استاندارد بتل فیلد رخ می دهد که تیم ها برای دستیابی به یک منطقه ی امن بر روی نقشه با یکدیگر مبارزه می کنند . همچنین شرکت کنندگان در این مبارزه می توانند با  نگه داشتن یک دکمه به ضبط فرآیند بپردازند اما آنها مجبور نیستند که مدتهای طولانی در مجاورت هم بوده و دفاع باز و تاکتیکی انجام دهند . در نسخه ی بتا، بازیکنان باید کار خود را شروع کرده و وارد یک مبارزه ی سریع شوند تا بتوانند سطح خود را ارتقا بدهند و اسلحه ها و تجهیزات بهتری را از حالت قفل خارج سازندو از آنها در طول مبارزه استفاده نمایند .

star wars

 در حالت Walker Assault، دو گروه شورشی و سربازان امپراطوری وجود دارد که با هم به مبارزه می پردازند . شورشیان باید بتوانند به آپ لینکها دسترسی پیدا کرده و آنها را اجرا کنند تا بتوانند حملات بمب افکن سه گوش Y-Wing را در حالت پیشرفته و بر علیه واکرهای AT-AT امپرا طوری انجام دهند . سربازان امپراطوری نیز باید بتوانند این حملات را متوقف سازند .این مبارزات به نظر ساده می رسد اما با وجود افراد زیادی که درگیر این مبارزات و جنگها هستند بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود . شما گزینه های مختلفی برای حمله و یا دفاع از خود دارید . مطمئننا اداره ی یک برجک و انفجار دشمنان از راه دور حس یک جنگ کامل را به بازیکن منتقل نمی کند . شما کنترل کاملی بر روی واکر های AT-AT نخواهید داشت . این موارد تنها مشکلات این بازی نیستند . برخی از افراد معتقدند که وجود 40 بازیکن برای تداعی یک صحنه ی جنگ کامل، اصلا مناسب و کافی نیست . سیستم قهرمان که به شما اجازه می دهد پاور آپهای(قدرت) مختلفی را برای تبدیل به لوک اسکای واکر و یا دارث وادر جمع کنید بسیار سرگرم کننده است اما هیچ حس پیشرفتی در این مورد وجود ندارد و شما باید در مکان و زمان درست و دقیقی قرار بگیرید تا بتوانید این امتیازات را جمع آوری کنید . اما نکته ای که وجود دارد این است که این بازی تنها جنگ ستارگان است . ایده ی این بازی همانطور که قبلا نیز گفتیم ایجاد سرگرمی و شادی در بازیکنان می باشد. به گفته ی دایس این بازی به گونه ای طراحی شده است که نشانگر جنگ ستارگان باشد ، در یک جهان خاص اتفاق بیفتد و قوانین همان جهان نیز بر بازی حاکم باشد . این یک تجربه ی چالش برانگیز برای این تیم طراحی بوده است .  طراحی این جهان و آموزش تمامی مواردی که در آن وجود دارد و ایجاد تجربه ی جنگ ستارگان کاری دشوار و سخت بوده است . خوب اگر راهنما و راهبرد اصلی تیم طراحی این موضوع بوده است ، پس این بازی توانسته موفقیت های خاص خود را بدست آورد . گرفتن کنترل رهگیر TIie ، به رگبار بستن اعضای جمهوری جدید ،از بین بردن واکرهای AT-ST بسیار خوب عمل کرده وهمیشه کارهای زیادی برای انجام وجود دارد .

نتیجه گیری:

بازی استار ورز بتل فرانت ، توانسته است خود را با انتظاراتی که در مورد آن وجود داشته است منطبق وهماهنگ سازد . مشکلی که در این بازی وجود دارد این است که  فعالیت های اساسی در آن برای بیشتر افراد آشناست . ما این فعالیت ها را سالهاست که تحت عنواین بتل فیلد و Call of Duty مشاهده کرده ایم و آنها تمامی تجربیات نظامی FPS را که بتل فرانت به آن پایبند بوده است را به خوبی تعریف کرده اند . شاید طرح اصلی جنگ ستارگان بتل فرانت استفاده از آن به عنوان یک پلتفرم برای آینده باشد . قیمت اصلی این بازی 40 دلار است این قیمت برای افرادی که طرفدار بازیهای آنلاین چند نفره نیستند به نظر زیاد خواهد بود زیرا در آن ، تجربه ی بازی تک نفره به جز در مواردی همچون ماموریت های کوتاه وجود ندارد .  باید منتظر بود تا عملکرد این بازی در آینده را ببینیم.

 

شما می توانید نظرات خود را درباره این پست در زیر این پست بنویسید.

منبع : guardian