لایو تک - اخبار تکنولوژی بروز

Live tech - مرکز انتشار اخبار تکنولوژی

۳۵ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

ادامه ی ارتقای PC غول پیکر توسط Lenovo

چندسالی هست که Lenovo اولین کامپیوتر رو میزی غول پیکر خود را به عنوان راه حلی برای انجام هم تفریح و هم کار معرفی کرده است. از آن روز به بعد، محصولات کمی – یا حتی هیچ محصولی – در دنیای درجیتال دیده نشده است. اما این بدان معنا نیست که Lenovo – بزرگترین سازنده ی  کامپیوتر شخصی (PC) – دیگر این محصول را بدون به روز رسانی رها کرده است.

با لایوتک همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
وحید کرمی

دانش آموز دبیرستانی مدعی هک کردن ایمیل شخصی رئیس CIA شد

روزنامه نیویورک پست گزارش داده است که جوان ناشناس دبیرستانی با آن ها تماس گرفته و با ارائه مدارک ادعا کرده است که توانسته به ایمیل شخصی جان برنان، رئیس CIA دسترسی پیدا کند. در بین گزارش هایی که از ایمیل نامطمئن جان برنان استخراج شده، در میان این اطلاعات فوق محرمانه که شامل 47 صفحه است، در مورد ترخیص کالا از گمرک های امنیتی، اطلاعات شخصی (از جمله شماره های تامین اجتماعی)، گروهی از مقامات امنیتی و تعدادی ایمیل در مورد «تکنیک های بازجویی خشن» نسبت به مظنونین است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
وحید کرمی

هایپرکم، دوربینی ریزبین، با قابلیت دید ماورائی

دوربین هایبرکم، با قابلیت برداشت 17 نوع عکس متفاوت از یک صحنه، احتمالا به زودی میهمان گوشی هایتان خواهد شد.
هرکسی روشی برای تشخیص رسیده یا نرسیده، کال یا گندیده بودن میوه ها در مغازه  دارد. یکی ضربه می زند، یکی فشار می دهد و یکی هم بو می کند. ولی اگر این گوشی، که مایکروسافت درحال طراحی آن است، تولیدش کامل شود، فهمیدن اینکه زیر پوست میوه چه خبر است می تواند به آسانی گرفتن دوربین گوشی مبایلتان به سمت میوه باشد.

با لایوتک همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
وحید کرمی

تریلر جدید فیلم جنگ ستارگان: نیرو بر می خیزد در راه است

بالاخره انتظار ها برای تماشای تریلری درست و حسابی از جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد به سر آمد. کمپانی دیزنی اعلام کرده است که سومین و احتمالا آخرین تریلر از این فیلم محبوب، دوشنبه شب بین دو نیمه بازی فوتبال آمریکایی نمایش داده می شود. نکته جالب این است که این مسابقه فوتبال از طریق کانال ABC پخش می شود، شبکه ای که از قضا جزئی از شرکت بزرگ دیزنی است.

با لایو تک همراه باشید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
وحید کرمی

این LED رنگارنگ، تغییری مدرن در دکوراسیون منزل شما ایجاد می کند


حالا این وسیله دقیقا چه گونه باعث شادی می شود؟ 

سطح 122 در 244 سانتیمتری آن با 464 پیکسل LED روشن پوشانده شده است که با یک چرخش ساده فعال شده و یا تغییر رنگ می دهند. هر کسی، حتی یک بچه کوچک، می تواند به راحتی روش کار با آن را یاد گرفته و شروع به طراحی آثار هنری دیجیتالی خود کند.

با لایوتک همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
وحید کرمی

دوچرخه های الکتریکی، هدیه ی جدید تکنولوژی

شاید دوچرخه ی بعدی شما یک سوییچ هم داشته باشد.

چرا که انبوه سازان، درحال جای گذاری باتری هایی در دوچرخه ها هستند که راه ها را کوتاه تر و تپه ها را صاف تر خواهد نمود.
کودکان همواره با شنیدن اینکه می توانند هرنوع دوچرخه ای را داشته باشند شگفت زده می شوند. حالا بزرگتر ها هم می توانند همچین حسی را داشته باشند.

با لایوتک همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
وحید کرمی

اسنودنی دیگر و رخنه ی اطلاعاتی دیگر

نزدیک به دوسال است که گنجینه ای از اسناد NSA که توسط اسنودن منتشر شد گذشته و بیش از پنج سال است که چلسی مینینگ، حافظه ای عظیم از اسرار نظامی و دیپلماتیک را به ویکیلیک ها تسلیم نمود. الان هم کسی با اطلاعاتی در مورد هواپیما های بدون سرنشین پیدا شده که یک منبع طبقه بندی شده هم محسوب می شود.

با لایوتک همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
وحید کرمی

هایپرکم؛ ازتشخیص هویت تا مشاهده زیر پوست میوه ها

یک add-on برای دوربین گوشی های موبایل موجود است که  چشم اندازی از اشعه ی ایکس به شما میدهد و میتوانید با دیدن زیر پوست میوه یا سبزیجات  قبل از چیدن آن رسیده بودنشان را چک کنید.محققان در دانشگاه واشنگتن این هایپرکم (دوربین ابرطیف ) را توسعه دادند به طوری که ۱۷ طول موج متفاوت را اسکن میکند. از این پروسه تحت عنوان عکاسی ابر طیفی یاد میشود.دوربین مورد نظر تصاویری را فراهم میکند که بسیار جزیی تر از تصویر معمولی خواهد بود. و رسیده بودن یا کال بودن میوه ها نیز در ۹۴٪ آزمایش ها توسط این دستگاه صحیح پیش بینی شده است. علاوه بر این خاصیت فانتزی، هایپرکم و تکنولوژی آن میتواند در تشخیص هویت افراد نیز کارآمد باشد.

در ادامه با لایو تک همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
atousa ahsani

به ساختن پوست مصنوعی با داشتن حس لامسه یک قدم نزدیک تر شده ایم !

پوست مصنوعی

اختراع اعضای مصنوعی برای بدن همیشه جذاب بوده است اما این اعضا همیشه فاقد یک ویژگی کلیدی و اصلی بوده اند و آن هم حس لامسه است . در حال حاضر یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه استنفورد یک پوست مصنوعی را توسعه داده است که می تواند نیروی حاصل از اشیا  را حس کند و سپس این سیگنالهای حسی را به سلولهای مغزی منتقل نماید . بازخورد حسی ناکافی، محدودیت جدی اندامهای مصنوعی فعلی است خواه این اندامها دست و بازوی مصنوعی بوده و یا اینکه ساق پای انسان باشد . کاربر باید حس مناسبی در مورد لمس اشیا داشته باشد تا بتواند کنترل حرکتی مناسب با آن را نیز ایجاد نماید . در غیر اینصورت، تشخیص نیروی دقیقی که بر روی یک شی وارد می شود و یا داغ بودن یک جشم را نمی توان فهمید .


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید جواد میری

ارتقاء اپلیکشین alarm اندروید

آپدیت جدید بخش Alarm اندروید

اگر صبح ها به راحتی از خواب بیدار می شوید ما شما را تحسین می کنیم امااگر اینگونه نیست و  alarm موبایل اندرویدی شما نمی تواند شما را از خواب صبحگاهی بیدار کند امروز ما به شما برنامه ای را معرفی خواهیم کرد که شما را مجبور به بلند شدن از تخت خوابتان می کند .

گوگل بر خلاف کمپانی اپل در طول سال ، جدا از آپدیت سیستم عامل اصلی خود یعنی اندروید ، برنامه های اختصاصی خود را نیز آپدیت می کند و این بدان معناست که به اندازه ای که می توان در مورد ios9 سخن گفت چیزی برای گفتن درباره android 6.0 نداریم . اما از طرفی ، برنامه های اندروید در طول سال مکررا ارتقاء داده می شوند . . به تازگی بخش ساعت اندروید ارتقاء داده شده و دو ویژگی جدید به آن افزوده شده است . یکی از این ویژگی ها این قابلیت را دارد که برای بیدار باش صدا را بلند و بلند تر نماید تا شما را از خواب بیدار نماید .

در ادامه با لایوتک همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید جواد میری