کاربران فیس بوک! خودتان را برای ابراز احساسات آماده کنید.از جمعه، بزرگترین شبکه ی اجتماعی، تستی را که در آن بیشتر از امکان لایک دادن  استفاده شده است را  شروع می کند.روز پنج شنبه یک نماینده ی شرکت فسبوک گفت  "این روش دارای آیکون هایی برای لیان عشق، خنده، شادی، شوک، غم و عصبانیت است ".

با لایو تک همراه باشید.

graphics-labelsen.png

برای اضافه کردن این واکنش ها، افراد دکمه ی لایک را بیشتر از مقدار معمول نگه می دارند در حالی که موس را بر روی آن بالا و پایین می کنند.سپس یک ردیف آپشن ظاهر می شود. یک پست اشاره به تعداد واکنش های دریافتی است.این روش(واکنش ها) فورا بر همه ی کاربران فیس بوک تست نخواهد شد.این شرکت فقط در ایرلند و اسپانیا این روش را انجام خواهد داد.

این تغییر ممکن است سطحی به نظر برسد اما برای این شرکت عمیق خواهد بود. دکمه ی لایک آنقدر  عمیق در فیسبوک جا افتاده که این آیکن ها به افرادی که به دیدن پارک ملنو در کالیفرنیا می آید، خوش آمد میگویند.با این روش، فیسبوک آن نصیحت قدیمی را که می گوید "اگر نمیتوانی چیز مفیدی بگویی پس اصلا حرف نزن" را به خوبی به نمایش می گذارد.اما برای بسیاری، لایک ساده ترین راه برای ابراز احساسات در مورد مریضی یا خیلی چیزهای دیگر است.

چهار سال است که فیسبوک با فشاری از ناحیه ی گروهی از کاربران که می خواستند آیکنی مخالف لایک ایجاد شود مواجه می شود. با این روش، امکانات متفاوتی فراهم میشوند از جمله دادن دادن نوعی قابلیت به یک طیف از احساسات  تا بتوانند به راحتی بیان شوند بدون که باعث کاهش آراء پست ها یی که در یوتیوب، ردیت و بسیاری از انجمن های اینترنتی وجود دارند شود. یک واکنش بد نسبت به یک پست بدون هیچ بحث خاصی میتواند کاربر را با این فضا بیگانه کند و آنها را از به اشتراک گذاشتن مطالبشان باز بدارد. مدیر عامل فیسبوک، مارک سوکربرگ، طی رویدادی در ساختمان فیسبوک در ما سپتامبر،ابتدا این روش را مورد نقد قرار داد. او تصدیق کرد که "تمام لحظات زندگی، لحظات لذت بخشی نیستند". وی افزود که فیسبوک قصد دارد امکانات بیشتری را برای کاربران در جهت ابراز احساساتشان ایجاد کند