دنیای Else Heart.Break شبیه دنیای ما نیست. در این مکان عجیب و غریب، بیت ها جایگزین اتم ها شده اند، و در این جهان به مردم اجازه ی هک کردن و تغییر بسیاری از واقعیت ها داده می شود. با ابزار مناسب می توانید تقریبا به کد هر چیزی دسترسی داشته باشید آن را ویرایش کنید و رفتار آن را تغییر دهید، برای حل مشکلات، ایجاد دردسر یا فقط برای سرگرمی.علاوه بر موارد ذکر شده ، این بازی در مورد دوستی و پیدا کردن جایی برای خود در این جهان است، و همه ی این ها با احتمال برخورد با یک دوست در مقابل پیشخوان آغاز می شود. شما که نامتان سباستین است، وارد شهر  Dorisburg برای کار کردن به عنوان فروشنده شرکت نوشابه سازی Wellspring می شوید و به طور کامل احساس می کنید که گم شده اید. در واقع شما در این بازی احساس کسی را دارید که خانه اش را ترک کرده باشد و به شهر جدید رفته . این چنین شخصی با احساس غریب راه رفتن در خیابان های ناآشنا که توسط غریبه ها احاطه شده اند کاملا آشنا است.

در ادامه با لایوتک همراه باشید. 


در این ساعات Else Heart.Break احساس یک ماجراجوی نسبتا سنتی، و البته غیر خطی، نقطه و کلیک را دارد. شما یک ملاقات مختصر و مفید در هتل Devotchka دارید و در این ملاقات یکی از کارکنان شرکت Wellspring را می بینید که شغل جدید شما را آموزش می دهد و با شما به گشت و گذار در شهر می پردازد. در اینجا هیچ مجله یا نقشه ای وجود ندارد که به شما بگوید کجا باید بروید یا هدف بعدی چیست: شما با آنچه مواجه خواهید شد که خودتان انجام می دهید

else-heartbreak-review

عدم وجود کنترل دستی ، بدون هیچ کمکی در لایه های سردرگم کننده ی شهر در ابتدا کمی گیج کننده خواهد بود اما شما به سرعت به ریتم غیر معمول بازی عادت خواهید کرد. با گذشت زمان خیابان ها آشناتر می شوند. روابط شما با شهر آن را کم کم تبدیل به جایی آرام و مانند خانه می کند. شما نوشابه می فروشید، دوستانی پیدا می کنید و هنگامی که هوا تاریک شد به تخت خواب می روید.

Dorisburg وسیع و شهری پیچیده است و تقریبا می توانید وارد هر ساختمانی شوید و آن را کاملا بگردید. هندسه ی آن با تصاویر متغیر اما با استفاده ی هنرمندانه از نور و سایه بافت زنده ای به آن بخشیده است و زندگی را به آن هدیه کرده. تصاویر درخشان بازی زندگی شهری را به تصویر می کشد و یکی از بهترین کارگردانی هایی که من تا به حال دیده ام در این بازی بوده است. شما در این بازی دوست دارید که به گشت و گذار تمام گوشه و کنار ها بپردازید.سپس شما Pixie را می بینید و بعد از آن همه چیز تغییر می کند.  فقط یک بار او را می بینید و در همان یک دفعه علاقه مند می شوید و او احساس خوبی برای ورود شما به Dorisburg می باشد، سپس شما را به یک میهمانی در شب بعدی دعوت می کند. این داستان Else Heart.Break() می باشد، با پایانی متفاوت و ملاقات Pixie ، کسی که سباستین بلافاصله شیفته ی او می شود. اما هیچ فشاری برای رسیدن به پایان داستان وجود ندارد و شما می توانید با سرعت خود بازی را ادامه دهید.

بلافاصله پس از ملاقات Pixie شما در مورد هک یاد می گیرید و اینجا زمانی است که Else Heart.Break() می خواهد شما به آن برسید. به وسیله ای و اصطلاحی جدید به نام هک تجهیز می شوید و در منوی شما به صورت شناور نمایش داده می شود. تقریبا با کلیک بر روی هر چیزی می توانید کد ها را مشاهده کنید و رفتار هر چیزی را تغییر دهید و می توانید با ویرایش کد ها کارهای متفاوتی انجام دهید. دلهره آور به نظر می رسد اما از آسان بودن آن تعجب خواهید کرد و به راحتی آن را درک خواهید کرد.

زبان بازی Språk ساده است اما برای لذت بردن از بازی نیازی به دانشی از برنامه نویسی نخواهید داشت. من در زندگی خود تا کنون چیزی را کد گذاری نکرده ام، و بسیار تعجب برانگیز بود که با نوشتن کد به سادگی می توانستم چیزی را هک کنم، با استفاده از یک نشانه ی بصری که کدهای پر از خطای شما را اصلاح می کند. حل معماها از طریق هک کردن فوق العاده رضایت بخش است و انعطاف پذیری زبان، نشان دهنده ی این است که همیشه چند راه حل وجود دارد. من پس از حل کردن هر کدام به صورت آنلاین به جستجوی راه حل های دیگران می پردازم تا ببینم دیگران چگونه انجام داده اند.

روشن است که آموزش خوب نوشتن موجود است اما همیشه من برای درک بیشتر Språk در آن تامل و جستجو می کنم و از کدهای موجود موارد جدید را یاد می گیرم. در نهایت به نقطه ای می رسید که محدودیت ها قبل از اینکه بازی به طور ناگهانی بلافاصله از طریق هک کردن انجام شود جلوی شما را بگیرند. احساس خستگی می کنید؟ به هتل برگردید و کمی بخوابید، دستکاری کد در یک لیوان آب احساس خواب آلودگی شما را کاهش می دهد پس این کار را انجام دهید و سپس آب را بنوشید. نیاز به بودن در طرف دیگر شهر دارید؟ نزدیک ترین درب نسبت به خود را هک کنید تا به طور مستقیم شما را به آن جا هدایت کند. و این تقریبا برای بازیکنان شرایطی را ایجاد می کند تا اگر سیستم مزاحمی وجود دارد راه حل جدیدی را اختراع کنند.

سباستین در نهایت کار خود را با گروهی از هکرها آغاز می کند که آنها به مبارزه علیه یک سازمان شیطانی دولتی که هک را سرکوب می کند و شخصیت شهر را سلب کرده است می پردازند. برای پیوستن به آنها باید از یک سری چالش های هک بگذرید که بیشتر از گذشته در آموزش ها غرق خواهید شد. سپس اگر شما از مراحل گذشتید و به عنوان عضوی از آن ها درآمدید، شما به ماموریتی فرستاده خواهید شد که یک آزمون واقعی از قدرت کدنگاری شما خواهد بود. اما راه حل مشکل همیشه در یک جایی در محیط است، یا بر روی فلاپی دیسک های پراکنده در اطراف محل و یا با مطالعه ی کد و مهندسی معکوس.

else-heartbreak-review

در پایان تبدیل به یکی از شهروندان شهر Dorisburg خواهید شد و همین طور نیز ساکنان غیر عادی آن افزایش می یابند. Else Heart.Break() شامل شخصیت های متفاوتی می باشد، خنده دار، ایدئولوژیست، مراجع فرهنگ پاپ که اجباری در آنها نیست و شخصیت های دوست داشتنی. دوربین نیز لایه لایه است و با بخشی از مناظری که گاهی اوقات به نظرتان می رسد و گاهی نیز از دید شما پنهان هستند. و برخی از معماهای کدگذاری برای به چالش کشیدن بیشتر تازه کارها.

اما گذشته از این مشکلات شما با یک بازی شیک مواجه هستید، یک بازی اصلی که با ترکیبی از عناصر نقطه و کلیک ماجراجویی را برای شما ایجاد می کند، بازی در دنیایی باز و منحصر به فرد و هیجان انگیز. این بازی به شما قدرت کشف، بازنویسی و آزمایش سیستم های حاکم بر بازی را به شما می دهد و یک جامعه از کد نویسان مشتاق را که تلاش دارند با زبان Språk به انجام کارهای شگفت انگیز بپردازند را ایجاد می کند. ممکن است در ابتدا کمی احساس گیجی کنید اما به طور جدی جذب آن خواهید شد.

منبع