تصاویری که در ادامه مشاهده خواهید کرد از بین 500 هزار عکس حیات وحشی که در این 20 سال اخیر گرفته شده است، انتخاب شده اند و به نحوی،بهترین تصاویر این 20 سال اخیر میباشند.این تصاویر توسط عکاسان مختلف در طول این 20 سال ، برای جشنواره جهانی سالانه " بهترین عکاسی طبیعت: تندیس بین المللی حیات وحش اسمیت رایس" ثبت شده است. از بین بهترین عکس های انتخاب شده در این 20 سال، جشنواره، 100 عکس را با عنوان "بهترین بهترین ها" منتشر کرده است که در ادامه بخشی از تصاویر را میبینیم. با لایوتک همراه باشید.

برای مشاهده سایز اصلی تصاویر، کافیست روی تصاویر کلیک کنید.

عکس فوق را آقای استوارت پورتر (Stuart Porter) از یک فیل بیشه آفریقایی در پارک ملی کنیا گرفته است، استوارت جزییات عکس خودش را اینگونه بیان میکند: 

" با غباری از مه مواجه شده بودیم؛  2 ماده جفت در حال شیر دادن به بچه فیل ها بودند، یکی از آنها در یک لحظه حساس، در پشت نورهای طلایی رنگ خورشید قرار داشت،یک جفت مرغ ماهیخوار سفید، فرصت را غنیمت شمرده و از فیل سواری میگیرند. فیل با تکان دادن هیکل عظیم خود؛موفق میشود یکی از آنها را دور کند، این صحنه فوق العاده بود، فوق العاده..."

چریل اپرمن(Cheryl Opperman)، این تصویر زیبا از گوسفندهای دال را در پارک ملی دنالی آلاسکا ثبت نموده است. چریل در رابطه با این تصویر زیبا از جفت گوسفندهای دال میگوید:

"عکاسی از گوسفند کوهی دال میتواند آدم را نترس کند؛ که این پروسه با پیاده روی روبه بالا بر فراز یک سطح شیب دار، سطح شب دار سنگلاخی و صخره ای آغاز میشود. تصویر این جفت دال زیبا که در طول پاییز به ثبت رسیده است. جنگ شاخ های ستبر و به هم کوبیدن شاخ ها، مهمترین ویژگی است که این موجودات زیبا برای آن شناخته میشوند که اغلب برای نمایش خشم و شهوت به کار میرود؛ [اما آنچه تصویر فوق را در لیست بهترین بهترین ها قرار داد این بود که] در تصویر فوق، برخلاف سایر روزها،این گوسفندان دال حسی کاملا دوستانه با یکدیگر داشتند؛ تا امر و نهی کردن آن هم از مدل گوسفند دالی! این لحظات مسرت بخش، تمام خستگی یک پیاده روی پر التهاب و دشوار را لذت بخش میکند"

جان ریتر(John Reiter) این گوریل کوهی را در پارک ملی آتشفشان رواندا با دوربین خود همیشه ماندگار کرد.

"راهنمای من و خودم چیزی نزدیک به 100 هزار فوت را از کوه آتشفشانی در جنگلهای بارانی بامبو طی کردیم...در این زمان بود که خودمان را در بین یک خانواده 20 نفره از گوریل های در حال انقراض یافتیم؛ البته در محیط سکونت طبیعی خودشان [و نه در سیرک!].مشاهده این موجود 500 پوندی ؛ سینه ستبر نقره ای از نزدیک از مهییج ترین تجربیات زندگی من بوده است..."

فلوریان شالز(Florian Schulz)، تصویر این بچه خرس قطبی را در زمانی که در نروز بوده است به ثبت رسانده است.

فلوریان در رابطه با تصویری که از این بچه خرس قطبی به ثبت رسانده است میگوید:

" در طول هیات اعزامی برای مستند Arctic wildlife ،یک خانواده از خرس های قطبی را مشاهده کردیم.مادر و توله خرس ها روی قطعه یخی دورافتاده از سطح زمین زندگی میکردند؛صد تعجب که این بچه خرسهای کوچک به سرعت از این محیط زندگی عجیب [راه بقای خود را ]یاد گرفته اند.بازتاب تصویر این بچه خرس در آب، آنرا شگفت زده کرده است."

نوانو سا(Nuno Sá)، در حال غواصی کردن در سواحل پرتغال این کوسه ماهی آبی را به ثبت رسانده است.

سا، این گونه بیان میکند که:

"غواصی کردن در 10 هزار مایل دورتر از ساحل Faial در آبهای آبی؛ سایه ای شبیه یک اژدری که به سرعت به عمق تاریکی میرود را دیدم؛وقت یکه نزدیکتر شد؛ بالهای صدری طویل این اژدر، مرا یاد یک هواپیمای جت انداخت، این اژدر یک کوسه آبی رنگ شش فوتی بود!"

مارسلو لیبرا(Marcello Libra) ، این خانواده پنگوئنهای امپراطور را در سرزمین قطب جنوب ثبت کرده است.

مارسلو؛ تجربه خود را از ثبت تصویر خانواده پنگوئنهای امپراطور این گونه بیان میکند:

"با اینکه قبلا به قطب جنوب آمده بودم؛این بار یک کلونی 4000 جفتی از پنگوئنها را از نزدیک دیدم. حضور در اینچنین مکانی برای مشاهده زندگی خانوادگی این پنگوئنها،[برای من] یک تجربه فاخر و ارزشمندی بوده است. این جفت پنگوئن در حالیکه از کودک خود مراقبت میکردند، برای اینکه بتوانم آن پنگوئن دیگر را در کادر لنز جای دهم، روی یخ ها کامل دراز کشیدم... "

لی اسلابر(Lee Slabber)،تصویر این شیرآفریقایی و بچه اش را در پارک گالاگادی آفریقا به ثبت رسانده است.

لی، در مورد تجربه عکاسی حیات وحش خود میگوید:

" چند روز در صحرای کالاهاری بدنبال کسب اینچنین افتخاری میگشتم؛ البته با تمرکز روی پسربچه ای که همیشه دردسر ایجاد میکرد.در این عکس،پدر قصد داسشت که بخوابد اما پسرک نوباوه اش از سر و کول پدر بالا میرفت تا اینکه پدر با غره ای به فرزندش اخطار میدهد.در آن لحظه ی غرش و دفاع باشکوه پدر ، پسر جوانش، با یک نگاه ساده جواب پدر را میدهد.عاشق بروز عشق و صمیمیت هستم...."

راس بردن (Russ Burden)این عکس اردک ماندارین را در منطقه کلرادو گرفته است.این اردک با اندازه متوسط و در اصل متعلق به شرق آسیا است.

راس میگوید:

"زیبایی خیره کننده ی اردک ماندرین، آنرا در بین همه اردک ها مشهور کرده است.برخلاف سایرگونه های اردک،به نظر میرسد که اردک های ماندرین، در تمام طول عمر، به صورت جفت زندگی میکنند؛ به همین دلیل است که این اردک زیبا منشا بسیاری از حالات و فرم های هنری اغلب آثار مردم شرق آسیا، برای قرنها شده است."

عکس فوق توسط استیفن بلچر(Stephen Belcher) از یک پلنگ در منطقه نامیبیا گرفته شده است.

استیفن ، در رابطه خودنمایی این پلنگ زیبا این گونه میگوید:

"در حال عکاسی از این پلنگ، در حالتی که روی درخت خوابیده بود، بودم، که از درخت پایین پرید و به سمت خودروی من آمد...روی زمین دراز کشیدم و قبل از اینکه سوار ماشین بشم از لنز 300mm خود استفاده کردم.همواره میخواستم که از چشمان نافذ و زیبای پلنگ وقتی که مستقیما به من خیره شده است،عکاسی کنم...به هر حال این چشم انداز را شکار کردم..."

منبع: TechInsider